Ni dve godine posle donošenja novog Zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije nisu izrađeni potrebni pravilnici koji bi omogućili kvalitetniju obuku vozača. Tužna i čemerna situacija. Ogorčeni smo postupanjem nadležnih, koji su bili u obavezi da u roku od šest meseci, posle donošenja novog ZOBS, usvoje nove pravilnike za rad auto-škola. Po novom Zakonu o bezbednosti sobraćaja, predviđeno je da obuka bude znatno kvalitetnija, sa obaveznom teorijskom nastavom, obukom iz prve pomoći, a uveden je i vozač-početnik. MUP Srbije je sve potrebne pravilnike izradio još u oktobru prošle godine i poslali su ih u nadležna ministarstva. Niko ne saopštava gde je nastao zastoj. Sve su nakaradno uradili još od samog starta. Trebalo je da izrade 85 pravilnika, a uradili su samo osam ili devet. Tako su u januaru ove godine omogućili da i kandidati od 16 godina mogu da se obučavaju. Vrlo nekorektno prema toj deci, koja uče po starom, prevaziđenom zakonu.
Ni dve godine posle donošenja novog Zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije nisu izrađeni potrebni pravilnici koji bi omogućili kvalitetniju obuku vozača.
- Tužna i čemerna situacija. Ogorčeni smo postupanjem nadležnih, koji su bili u obavezi da u roku od šest meseci, posle donošenja novog ZOBS, usvoje nove pravilnike za rad auto-škola. Pri tome, nas, koji smo najmanje krivi, mediji i javnost optužuju da fabrikujemo loše vozače - kaže za „Novosti“ Petar Rašeta, generalni sekretar Zajednica auto-škola Srbije.
Po novom Zakonu o bezbednosti sobraćaja, predviđeno je da obuka bude znatno kvalitetnija, sa obaveznom teorijskom nastavom, obukom iz prve pomoći, a uveden je i vozač-početnik...
Rašeta tvrdi da su od MUP Srbije dobili obaveštenje da su oni sve potrebne pravilnike izradili još u oktobru prošle godine i da su ih poslali u nadležna ministarstva. Niko ne saopštava gde je nastao zastoj, kaže prvi operativac Zajednice auto-škola Srbije.
- Sve su nakaradno uradili još od samog starta. Trebalo je da izrade 85 pravilnika, a uradili su samo osam ili devet. Tako su u januaru ove godine omogućili da i kandidati od 16 godina mogu da se obučavaju. Vrlo nekorektno prema toj deci, koja uče po starom, prevaziđenom zakonu - ogorčen je Rašeta.
Krenulo se od kraja, umesto od početka, tvrde u Zajednici auto-škola Srbije. Tako je nedavno usvojen pravilnik o uslovima koje mora ispunjavati naseljeno mesto gde se odvija obuka. U Zajednici auto-škola Srbije su izradili udžbenike za kandidate, ali im nije dozvoljeno da urade i testove. Cene obuke se nisu menjale godinama unazad, a gorivo je znatno poskupelo. Ko poštuje zakonsku obavezu od 40 časova vožnje teško posluje rentabilno. Zato se broj auto-škola, kojih je bilo oko 900 brzo smanjuje.